Herkese merhaba, bir test videosu ile yine karşınızdayım. 2022 yılında satışa çıkan Suzuki Jimny 4×4 arazi aracı ile küçük bir test videosu hazırladım. Test videosu için Suziki Jimny‘i bir hafta boyunca kullanma şansım oldu. Bu videoda yaşadığım deneyimleri sizinle paylaşmaya çalışacağım.

2022 Suzuki Jimny Ön Tasarım

Araçları her zaman olduğu gibi önden incelemeye başlıyorum. Jimny e dışarıdan bakınca gerçekten çok şık bir tasarımla karşılaşıyoruz. Orman Yeşili bu rengiyle dikkatleri üzerine çektiğini söyleyerek başlayalım. Yuvarlak tasarıma sahip sinyaller, LED aydınlatmalar ve tasarıma tam uyumlu olan tampon 1970 lerin modasını yansıtarak beğenimi kazandı. Burada keşke bir çekme makarası olsaydı dedim. Gözler arıyor yani. 

Yan Tasarım

2022 Suzuki Jimny yan tarafına geçtiğimde genel olarak boyutlarından bahsetmem gerekir. Fakat bu araç ufak tefek bir canavar olduğu için bu detaylara girmiyorum. Jimny bir arazi aracı olduğu için yerden baya yüksek. Bir de üzerine takılmış bu arazi lastikleriyle de kaslı bir görünüm kazanıyor.

Arka Tasarım

Aracın arka tasarımına geçtiğim de ise tasarım olarak yine sadelik burada da devam ediyor. Bagaj kapağı normal araçların aksine yukarı değil yana doğru açılıyor. Bir de burada yedek lastiği görüyorsunuz. Bu lastiğin nasıl söküldüğüne de ayrıca bakacağız. Aracın bagajını açtığımda arkada neredeyse hiç yer yok diyebilirim. 88 litrelik bir bagaj hacmimiz var. Buraya bir bavul koyabiliriz dersek yanıltabilirim sizi. Ancak bu arka koltukların ikisi de ayrı ayrı yatabiliyor. Bu şekilde 377 litrelik bir bagaj hacmine ulaşıyorsunuz. Hadi şimdi aracın içine doğru geçelim!!

 

Suzuki Jimny İç Tasarım, Arka Taraf

Suzuki Jimny tek kapı ve uzunluğu 3.4 metre olduğu için arabanın içinde çok fazla yer aramamak lazım. Ön kapıyı açıp arka koltuklara geçmek oldukça rahat ama arkadaki diz mesafesi yetişkinler için değil bence. Hele uzun seyahatlar için pek konforlu olduğunu söyleyemem. Aracın dışı kadar arka koltuklarda oldukça sade. Burada yolculuk sırasında beklentilerinizi karşılayacak bir içerik yok. Hadi şimdi artık ön koltuklara geçelim.

Ön Koltuklar ve Sürüş

Geldik aracımızın ön koltuklarına. Tabi benim için burada şöför koltuğu çok önemli. Bu nedenle size buradaki deneyimlerimden bahsetmeye çalışacağım. Kadınların araçlarda dikkat etmesi gereken en önemli özellik arabayı kullanırken görüş açılarını tam sağlamaları. Bu nedenle araca biner binmez ve koltuk ayarlarını kontrol ederim. Bu ne demek? Koltuğu ideal ölçülerde kullanmak için tüm ayarları yapabiliyor muyum? Suzuki Jimny de koltukların yükseklik ayarları bulunmuyor. İleri geri ayarlar ve sırt desteğini yatay hareketlerini kontrol edebiliyorsunuz. Buna ek olarak aracın tek kapı olmasından dolayı arkadaki yolcunun da arabadan rahatça çıkabilmesi için koltuğun arka tarafından koltuğu kaydırma düğmeleri bulunuyor. Koltuklarda ısıtma olduğunu söylemem lazım. Isıtma tek kademeli olsa da belirli sıcaklıkta kapanıp açılarak kendi ayarını yapıyor. 

Direksiyon simidi kullandığım süre boyunca iyi bir deneyim sundu. Multimedya ekranında sunulan ses açma kapatma, radyo kanalı değiştirme ve önceki şarkı sonraki şarkı gibi fonksiyonları direksiyonda bulunan kontrol tuşları ile yapabiliyoruz. Bunun haricinde yine direksiyon üzerinden hız sabitleme veya hız sınırı koyma gibi işlemleri yapabiliyor, sabitlenecek km yi de buradan kontrol edebiliyoruz. Direksiyonda bir ısıtma bulunmazken kullanımının rahat olduğunu söyleyerek noktalandırıyorum.

Sürücü kadranları eski tip tasarlanmış. Ancak tam ortada bir dijital ekranımız daha var. Bu dijital ekran direksiyon ya da sinyal kolları üzerinden kontrol edilemiyor. Kadranın sağ alt tarafında çubuk şeklinde bir buton var ve bu butona tıklayarak oradaki bilgileri değiştirebiliyorsunuz.

Özellikle müzik dinlemeyi sevdiğim için Jimny’in Multimedya sisteminin anlaşılır ve kullanışlı olması benim için çok önemli. Ayrıca bu noktada telefon ile aracın bağlantı durumu da önemli çünkü gideceğim yere ulaşma esnasında telefonun araba ile tam uyum içinde çalışmasını bekliyorum. Bu noktada baktığım özellikleri ve performansını gelin değerlendirelim.

Multimedya Ekran veya boyutları nasıl?

2022 Suzuki Jimny de 9 inclik bir dokunmatik ekran sunuluyor. Aracın ön konsolunda yer alan bu ekran dokunmatik özellikleri oldukça iyi diyebilirim. Kablolu olarak telefonunuzu USB ile bağladığınızda CarPlay veya Android AUTO destekleniyor. Bunun dışında Car Play özellikleri de aktif bir şekilde performanslı çalışıyor. Donma veya gecikme gibi durumlar hiç yaşanmadı.

Telefonunuzu koyabileceğiniz küçük bir alan olsa da genel olarak küçük eşyaları koymak için yeteri kadar yere sahip olamıyorsunuz. Bununla birlikte ön cam dik bir şekilde konumlandığı için ön konsola bir şeyler koymak mümkün.

Aracın kamerası bozulmuş bu nedenle park ederken filan zorluk çektim. Boyutlarından dolayı bir Smart gibi hareket ediyor diyebilirim. Acayip rahat park edebildim. Hiç sorun yaşamadım. Teknolojiyi şöyle bir kenara bırakıp genel kullanım detaylarından bahsetmek istiyorum. Kadınlar için olmazsa olmaz bazı detaylar var. Ve bence bu detaylar bir arabanın satın almasından çok önemli rol oynuyor bizim için. Bunlardan ilki aracın içinde yeterli seviyede eşya koyma alanlarının olması. Özellikle biz kadınlar yanımızda taşıdığımız çantamızı araca biner binmez koltuğun üzerine bırakmaya odaklıyız. Bu nedenle koltuk üzerine koyamadığımız durumlarda araç içinde çantamızı rahatça koyabileceğimiz bir yer arıyoruz.

2022 Suzuki Jimny Test Sürüşü : Geldik sürüşe. Aracı sürerken dikkat ettiğim noktalara geliyoruz şimdi. Bu noktalara ek olarak dikkat etmemi istediğiniz sorularınız olursa lütfen bunları bana yorumlar bölümünden ya da instagram hesabımdan soru olarak gönderin. Bir sonraki arabayı incelerken sizin için buna dikkat edeceğim.

  • Görüş açısı nasıl? : Çok iyi. Hem aynalar hem de genel olarak her şeyi görüyorsunuz. 
  • Direksiyon kolay döndürülüyor mu? Tepkileri nasıl? Tepkileri çok iyi. Bir problem yaşamadım. Hızlı olduğum zamanlarda da güven verdi. 
  • Yokuşta kalkış kolay yapılıyor mu? Bu noktada nelere dikkat etmeliyim? Yokuşlarda kalkış desteği var. Bu nedenle bir problem yaşamadım. 
  • Arabayı sürerken aracın altını vurur muyum? Araç çok yüksekte konumlandırılmış. Bu nedenle aracı vurmak pek mümkün değil. Hatta rahatça kaldırımlara filan çıkabilirsiniz. 
  • Dik bir bayırdan inerken araç takla atar mı? Bu araçta yokuş iniş destek sistemi bulunuyor. Eğer çok dik bir yokuşta aşağı iniyorsanız bu özellikle dik yokuşu daha güvenli inebilirsiniz. 
  • El freni elektronik olunca otomatik kendini açıyor mu? Bu araçta el freni manuel sunulmuş. Eski arabalardaki gibi kontrol sizde. 
  • Sürüş modları var mı? Bunlar neler? Bu araçta sürüş modu yok ancak 4×4 olduğu için ikinci bir vitese daha sahip. Burada 2L 4L 4H gibi seçeneklerle difransiyeli kontrol edebiliyorsunuz. 
  • Kliması nasıl? Kliması çok hızlı bir şekilde soğutuyor veya ısıtıyor diyebilirim. Ben arabayı kışın kullandığım için daha çok sıcak özellikleri deneyimledik. Güzel bir ısıtma ve buhu çözme özelliği var. 
  • En yüksek hızı ne kadar? Yüksek hızlara çıkmak tehlikeli mi? En yüksek hızı sanırım 160 km olarak gözüküyor. 200 km lik bir kadran var ama 160 dan fazla hız yapmaz bu araba. Zaten belirli bir hız üzerine çıktığınızda arabanın dinamikleri biraz korkutuyor sizi.

2022 Suzuki Jimny Türkiye Fiyatı Ne Kadar?

Aralık 2022 sonunda test ettiğim Suzuki Jimny 1.5 Allgrip 4AT GLX (Tek Renk) satış fiyatı 1.054.000 TL olarak sunuluyor. Bu aracın isterseniz çift renk opsiyonu bulunuyor. Eğer onu almak isterseniz fiyat 1.062.000 TL oluyor. fiyatlar hakkında daha fazla bilgi için bu linki tıklayabilirsiniz. 

Sonuç

Bugün sizlerle Suziki markasının Jimny 1.5 Allgrip 4AT GLX modelini inceledik. Kendi incelemem sonrasında bol bol detaylarını aktarmaya çalıştığım bu araba hakkında merak ettiğiniz tüm soruları bana iletebilirsiniz. Ben de kendi gözümden sizlerle paylaşmaya devam ederim. Bir sonraki videoda görüşmek üzere, şimdilik kendinize iyi bakın, moda dan uzak kalmayın! YOUTUBE da bizi takip etmeyi de unutmayın.