BMW Direksiyon tasarımı ile bu sefer karşımızda. BMW markası her zaman yenilikçi konseptleri ile bizi büyülemeye devam ediyor. Tesla’nın geçtiğimiz sene kullanıma sunduğu yeni direksiyon modelinden sonda çok tartışmalar çıkmış olsa da açıkçası kullananlar yeni direksiyondan memnun. Hal böyle olunca farklı markalarda bu konuda çalışmalar yapmaya başladılar. BMW da bu markaların en üretken olan isimlerinden biri.

Genel olarak araç kullanımı sırasında 9-15 açısı adı verilen en güvenli ve konforlu araç kullanma tekniğinden yola çıkarak tasarlanan bu yeni direksiyonlar otonom araç kullanımını da konforlu hale getirmek ve olabildiğince az yer kaplamak için yeniden tasarlanıyorlar.

Star Wars Alıntıları Olan Bir Direksiyon

BMW, yeni Direksiyon ile star wars evreninde sizi bir araç kullanıyormuşsunuz izlenimi vermeyi planlıyor olabilir mi? Otonom sürüşün hayatımızın bir parçası olduğu bir dünya düşünürseniz artık arabanın kabinin bir dinlenme alanına dönüştüğünü hemen farkedeceksiniz.

BMW markasının ‘BMW Direksiyon kolu‘ olarak tanımladığı bu sıra dışı yeni tasarım, “Çift Açılı Kavrama Ünitesi” veya bana göre daha küçük tutma kollarına sahip bir direksiyon diyebilirim. Kolların tasarımına baktığımda sağa ve sola dönüşlerde elle tuttuğunuz alanın hareketli olduğunu fark ediyorsunuz. Sola dönmek için sol elinizi yukarı doğru kaldırdığınızda dikey eksende kol yukarı doğru hareket ederken direksiyonun orta bölümü ise dairesel hareketi yaparak aracı döndürmeye başlıyor. Bu esnada sağ kol hafif sol içe doğru eğilirken aşağı doğru hareket ediyor. Kullanım olarak normal bir direksiyondan farkı olmasa da bu yapı aracın kontrolünü daha kolay sağlamanıza olanak tanıyacak mı? Aşağıda teknik tasarımda 40 derece kadar çevirilmiş bir direksiyonun o anda nasıl bir teknik detaya sahip olduğunu görebilirsiniz. Tabii ki BMW Direksiyon kullanıma sunulmadan bu sorunun yanıtını vermem mümkün değil.

Yeni BMW Direksiyon Ne İşe Yarar

Bu tarz tasarımlar otomobil modasına renk katıyor olsa da benim için kullanımı hayli zor olabilir. Ben direksiyonu bir noktada pozitif bulduğumu söyleyebilirim o da koltuk ayarlamaları yaptıktan sonra direksiyon simidinin üst tarafından genel olarak ekranları görmek veya tam olarak odaklanmak zor olabiliyor. HeadUp display ekranlar bu konuda yardımcı olsa da gözümün önünde olan kocaman bir ekranı görmek için türlü türlü açılar yakalamak zorunda kalabiliyorum. Bu nedenle kesik tarz olan BMW Direksiyon simidini bu noktada beğendim. Buna ek olarak ABD de yapılan araştırmalarda arabanın otonom kullanımlar için direksiyon yerine joyStick ile yönetilmesinin daha fazla yer kazanmak ifade ettiğine dair açıklamalar yapılıyor. Siz bu direksiyon hakkında ne düşünüyorsunuz yorumlarınızı bekliyorum.