2023’ten itibaren Ford Otosan tarafından Türkiye’de üretilecek olan Ford E-Transit Custom’ın tasarımından sonra teknik özellikleri ve teknolojileri de tanıtıldı. İşte detaylar:
Kocaeli Fabrikalarında üretilecek yeni tam elektrikli E-Transit Custom ile ticaretin geleceği değişiyor
- Ford Avrupa tarafından Londra’da gerçekleştirilen global basın toplantısında Ford Otosan tarafından Kocaeli Fabrikaları’nda üretilecek, merakla beklenen tam elektrikli ikinci ticari modeli yeni E-Transit Custom’un yepyeni özellik ve teknolojilerini paylaşıldı.
- E-Transit Custom; gelecek nesil elektrikli güç aktarma organı sayesinde 380 kilometreye ulaşan menzili,125 kW hızlı şarj imkanı, sınıfının lideri 2.000 kg çekiş kapasitesi ve 1.100 kilograma varan yük taşıma kapasitesi sunuyor.
- E-Transit Custom, araç ve yük güvenliğini artıran yeni teknolojilerine ek olarak, kabin içini bir mobil ofis çalışma ortamına dönüştürebilecek devrimsel çözümler içeriyor
- Ford Otosan’ın geçen yıl duyurduğu 2 milyar Avroluk yatırımının en önemli adımlarından biri olan E-Transit Custom’ın üretimine 2023 sonbaharında başlanacak
- E-Transit Custom Türkiye’de tam bağlanabilirlik sunacağımız ilk elektrikli modelimiz olacaktır.
Londra, İngiltere Ford’un ticari müşterilerinin üretkenlikleri ve verimlilikleri artırmayı hedefleyen –yeni iş birimi Ford Pro, Ford’un heyecanla beklenen ikinci elektrikli ticari aracı Ford E-Transit Custom’ı tanıttı.
Avrupa’nın en çok satan ticari aracının[1]1 tam elektrikli versiyonu olan yeni E-Transit Custom, 1 tonluk araç segmentindeki müşterilere yenilikçi ve verimliliği artıracak yeni çözümler sunmak üzere sıfırdan tasarlandı. Ford Otosan Kocaeli Fabrikaları’nda üretilecek Ford’un Avrupa’ya yönelik tam elektrikli ikinci ticari modeli olan E-Transit Custom, Ford’un elektrik dönüşümünde stratejik önem taşıyor.
Ford’un global araştırma, mühendislik ve yazılım yetkinliklerinin gücünden doğan E-Transit Custom, gelişmiş elektrikli araç teknolojisini Ford Pro’nun dijital yazılım ve hizmet ekosistemiyle birleştirerek işletmelerin sahiplik maliyetini düşürmelerine, daha verimli çalışmalarına ve elektrikli araçlara geçişlerini kolaylaştırmaya yardımcı olacak.
Ford Motor Company Başkanı ve CEO’su Jim Farley, “Ford Pro ve E-Transit Custom, ticari bir aracın neler yapabileceğini yeniden tanımlıyor ve ticari hayatı yeni bir dijital çağa taşıyor” dedi. “50 yılı aşkın süredir müşterilerimizle yakın ilişkide olup ihtiyaçlarını dinlememiz Transit Custom’ın Avrupa’nın en popüler ticari aracı olmasına en büyük katkıyı sağladı. Yeni E-Transit Custom, yeni dijital çağda da onların tüm ihtiyaçlarını karşılamak üzere yeniden tasarlandı ve geliştirildi” açıklamalarında bulundu.
E-Transit Custom’ın sahip olduğu yeni nesil batarya teknolojisiyle 380 km’ye kadar menzil[2] hedeflenebiliyor ve aracın DC hızlı şarjı ile 125 kW hızlı şarj mümkün oluyor. E-Transit Custom, Ford Pro’nun şarj yönetimi ve optimizasyonu dahil bir dizi uçtan uca çözümle desteklenerek çeşitli müşteri ihtiyaçları için üstün performans sunacak.
E-Transit Custom’ın kullanıcılarına sundukları sadece yenilikçi teknolojilerle da sınırlı değil. E-Transit Custom’ın, 1.100 kilograma kadar[3]3 yük kapasitesi, 100 mm daha düşük yük zemini ve 2.000 kilogramlık4 maksimum çekme kapasitesi de müşterilere sağlanan yeni olanaklar arasında yer alıyor. Bağımsız arka süspansiyon ve sınıfının lideri motor gücü de E-Transit Custom’ın müşterilere sunduğu sürüş deneyimini yepyeni boyutlara çıkarıyor.
Tam elektrikli güç ve ödünsüz yetkinlik
E-Transit Custom’ın yetenekli yeni EV güç aktarma organı, iş hayatında esnek çözümlere odaklanan ticari araç müşterilerine hizmet etmek için tasarlandı. E-Transit Custom ortaya koyduğu çözümlerle daha önce dizel motordan vazgeçmeyen kullanıcıları, tam elektrikli gücün işletmeleri geleceğe taşıyacak bir çözüm olduğuna ikna edecek özellikleri ile de dikkat çekiyor.
Müşteriler ihtiyaçlarına göre her biri sınıfının lideri 415 Nm tork üreten 100 kW veya 160 kW (135 PS veya 217 PS) motor güçleri arasından seçim yapabiliyor. Motorun doğrudan aracın arkasındaki zemine monte edilmesiyle özel bir alt şasi ihtiyacı ortadan kalkarken 90 derece döndürülerek yerleştirilmesi sayesinde maksimum yük alanı yaratılıyor ve ağırlık azaltılıyor. Güçlü elektrikli aktarma organlarının 2.000 kilograma varan sınıfının en iyisi çekme kapasitesine sahip olması[4] E-Transit Custom’ı segmentinde sunduğu avantajlarla hem diğer elektrikli araçların hem de dizel araçların önüne geçiriyor.
E-Transit Custom kabini ısıtmak ve serinletmek için buhar enjeksiyonlu ısı pompası teknolojisini kullanan ilk bataryalı elektrikli araç konumunda bulunuyor. Tüm araçlarda standart olarak sunulan bu yeni sistem, optimum sürüş menzili için geliştirilmiş enerji verimliliği sağlamak amacıyla tasarlandı.
[1] Avusturya, Belçika, İngiltere, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İrlanda, İtalya, Hollanda, Norveç, Polonya, Portekiz, İspanya, Romanya, İsveç, İsviçre, Türkiye
[2] Resmi homologasyonlu sürüş menzili ürünün satışa sunulmasına daha yakın bir tarihte açıklanacaktır. Dünya Harmonize Hafif Araç Test Prosedürüne (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure – WLTP) uygun olarak. 380 kilometreye kadar yayınlanan menzil (WLTP’ye göre hedeflenen menzil değeri) mevcut seriye ve batarya konfigürasyonuna bağlı olarak tam şarjlı batarya ile gerçekleşebilir. Gerçekleşen menzil, hava koşulları, sürüş stili, rota profili, aracın durumu, lityum-ion bataryanın yaşı ve sağlık durumu gibi çeşitli koşullara göre değişebilmektedir.
[3] Maksimum yük kapasitesi aksesuarlara ve araç konfigürasyonuna bağlı olup değişebilir. Kargo ve yük kapasitesi ağırlık ve ağırlık dağılımı ile sınırlıdır.
[4] Maksimum çekme kapasitesi yüke, araç konfigürasyonuna, aksesuarlara ve yolcu sayısına göre değişebilir.